{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.463 visninger | Oprettet:

Hvor mange ture går du om dagen med din hund? {{forumTopicSubject}}

Ja da jeg var på dagens gåtur mødte jeg 2 andre med hunde, og kom til at tænke på hvor mange ture mon folks hunde får?

Så hvor mange ture om dagen går i, hvor lange er de, og har i have som hunden oss bruger? Og hvilken race har i?

Jeg kan godt starte smiley

Her i huset er der 2 hunde, en Jack Russel Terrier, og en blanding af SBT og Cane Corso. Jeg går en tur om dagen med de 2, altid steder hvor de kan løbe løs, nærmest fra start til slut. Kun i byen er de i snor.
Turen vare 1 time, til halvanden time. Alt afhængig af hvilken rute vi går smiley
Vi har også have, som bliver brugt flittigt

Nogle aftener tager jeg så Musashi på en ekstra tur, kun for at træne med ham.

Så er det jeres tur, kom Trunte, kom frejdig smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange ture går du om dagen med din hund?
  • #1   5. okt 2013 Mange.

    Alt fra 3 ture som minimum og opefter.

    Vi bor nemlig i lejlighed uden have, så når hundene skal gøre sig rene, skal vi altid ud og gå

    Derudover kommer du længere ture for at komme ud og snuse, og træningsturene osv.


  • #2   5. okt 2013 Jeg går ca. 4 ture om dagen med Berta. Vi har ikke have, så det er også tisseture. 3 af turene er af 15-20 min varighed og d. 4 er gerne af længere varighed, hvis der er overskud/tid til det. Det bliver ca. 3 gange om ugen, hvor den tur så er af ca. 1 times varighed - gerne mere. Så tager vi i Søndermarken og leger lidt også.
    Hun er en mops.


  • #3   5. okt 2013 Vi går 3 ture i hverdagene og måske lidt mere i weekenden. Haven er ikke til at tisse i, så det er gåture.

    Den om morgenen er på en lille halv time, eftermiddagsturen er på alt fra 30 minutter til 2 timer (vi løber 3 gange om ugen, så der er turen på 30-40 minutter). Natteturen er en lille runde på 5-10 minutter


  • #4   5. okt 2013 Sally går tur 4 gange om dagen.
    Ca 15 min tidlig morgen
    Ca 30 min ved middagstid
    Ca 30-60 min sen eftermiddag
    Ca 15 min sen aften
    Vi har en have,men hun bruger den kun til fodersøg og solbadning når vejret tillader det


  • #5   5. okt 2013 En Golden retriever:) han får minimum 3 ture, morgen er gerne 30 min, eftermiddag er 1,5-2 timer og aftenturen er også omkring 30-45 min smiley derudover er han med stort set alle steder, kommer i skoven, strand osv:) og han har sin egen have han også bruger meget smiley og så træner vi hver mandag ved Dch:)

  • #6   5. okt 2013 for det meste 1 tur og det drejer sig om Malinois og schæfer.. Har have..
    Den tur er for det meste på minimum en time


  • #7   5. okt 2013 Lige for tiden får de tre daglige tisseture. De har fri adgang til have, som udgangspunkt hele døgnet.



  • #8   5. okt 2013 Vi bruger to timer på direkte hundetid hver dag. I hverdagene bruges tiden på to-tre gåture og træning. I weekenden bruges tiden på trækarbejde. Siberian husky.
    Hundene har fri adgang til haven.


  • #9   5. okt 2013 De får 1 tur om dagen, og derudover har vi hundegård/terrasse direkte fra stuen, som de har fri adgang til. Derudover har vi have, som de også er oppe i dagligt og løbe rundt og lege i.

    Det er dansk spids og samojede.


  • #10   5. okt 2013 Tucker (Lhasa Apso) får mellem 3 og 4 ture om dagen - vi bor i lejlighed.

    Ca. 15min til morgen/formiddag.
    45-60min om eftermidagen
    15-30min til natteluftning.

    Den eventuelle 4. tur er på 15-60min enten eftermiddag eller tidlig aften.


  • #11   5. okt 2013 Trille gravhund/DSG - 3 ture, gerne 4 i weekender, ca 15 min pr gang, gerne en times tid 4 gange i ugen... Trille gider ikke gå for meget tur, så der skal være godt vejr, hvis hun skal ud og gå langt.
    En tur om dagen kan evt erstattes af en tur i haven, men også kun en tur.


  • #12   5. okt 2013 Uha det er forskelligt smiley

    Nogle dage 1-2 ture, andre dage flere..
    Nogle dage er turene på 10-20 minutter, og andre dage på timer.

    Det er alt afhængig af hvad vi skal den dag, skal vi til hundetræning, så luftes de kun hurtigt i snor om morgenen i 15 minutter ca. og så får de en lang gåtur efter træning.

    Og er vi en dag på stranden eller i hundeskoven, hvor vi ofte er 1 time til 2 timer, så er de ofte fuldstændig smadret og sover det meste af dagen, så får de kun en gåtur (de har hundelem så har altid adgang til haven)

    Er vi i svømmehal (oftest om vinteren) får de ofte også kun 1 gåtur under 1 time, fordi svømmeturen dræner dem meget. De svømmer alt fra 30 minutter til 1 time.

    Er vi til stævner hele weekenden, så er det kun lufteture af minutter og så hvile igen i deres bure, men de er så også fuldstændig kvæstet efter sådan en stævne weekend.

    Så her kan jeg ikke sætte antal eller minutter på smiley

    Og jeg har 2 hyrdehunde, og 1 DSG smiley


  • #13   5. okt 2013 Cavalier'er

    5 ture om dagen....... somme tider en ekstra.

    Kl. 10.oo....... 10 minutter....... ( tissetur )

    Kl. 11.oo......½ time

    Kl. 15.oo......½ - 1 time

    Kl. 19.oo......½ time

    Kl. 22.oo......½ time ..... om sommeren og 15 minutter om vinteren.... ha ha

    Ialt ca. 2½ - 3 timer om dagen


  • #14   5. okt 2013 Vega er en finsk lapp på 5 1/2 mdr, vi bor i hus med have.

    Vi går 2 ture om dagen, på ca 45-60 min.

    Vi bruger også ca 1/2 - 45 min på alm. Lydighedstræning, leg og mental aktivering.

    Derudover elsker hun at være i haven og bruger en del timer derude.

    Unghundetræning en gang om ugen i 60 min. smiley

    Hun er ikke så gammel, så turene vil blive længere, som hun kan holde til at gå i længere tid - vi går ikke derudaf i al tiden, der snuses og hilses og leges en god del af tiden.



  • #15   5. okt 2013 Vores hunde får minimum 3 ture om dagen, det er forskelligt hvor lange de er, det kommer lige an på hvad de gider og hvad vi selv gider . Nogle dage bliver de måske kun luftet 1 time i alt, andre dage måske 4 timer. "nat" turen er altid bare en kort tur, da jeg ikke bryder mig så meget om at være ude når det er mørkt, og kæresten oftest er gået i seng, når de skal have dagens sidste tur.

    Haven har de adgang til alt de de vil, hvilket kan svinge meget fra dag til dag. Men det er sjældent de bruger haven til andet end leg og snusen. Det er egentlig kun Mailo som ind imellem skal derud om natten/tidlig morgen. Ozzy hverken tisser eller pøller derude.

    Vi har kun haft have i knap 1 år, og da vi flyttede herud var vi enige om fra start, at hundene stadig skulle have alle deres daglige ture, som vi også gik da vi boede i lejlighed. Det er ligesom bare en del af det at have hund for os.


  • #16   5. okt 2013 Min jack får nok ca. 4 ture om dagen. Vi bor også i lejligheds så når han skal ud er det på tur smiley
    Om morgenen går vi ca. 1/2 time en fast morgenrute.
    Når jeg kommer hjem om eftermiddagen tager jeg ham gerne ud i ca 2 timer på en god snusetur, med træning undervejs.
    Så kommer han som regel på tur efter vi har spist(15-20 min) og en nat tissetur inden vi går i seng på 15-20 min smiley


  • #17   5. okt 2013 4 japansk spids

    som oftest 2 ture af varierende længde

    vi har have som er til fri afbenyttelse



  • #19   5. okt 2013 Jeg har en Grand danois i vokse alderen.
    Vi går mellem 3 og 5 ture om dage. alle på omkring 20min. nogen dage lidt mere. men der går stadig et stykke tid, før han må komme med på de helt store gå ture smiley

    og lige nu har vi have, men flytter om en månede, hvor der ikke bliver den vilde have plads smiley


  • #20   5. okt 2013 Hvaa Søs er det ikke på tide at oprette Loui? smiley


  • #21   5. okt 2013 Men jeg kan da se jeg ikk er den eneste, der kun går en tur om dagen smiley Og tak for alle jeres svar smiley

  • #22   5. okt 2013 Vi går 3 ture om dagen.
    Morgen/formiddag ca 1/2time
    Eftermiddag ca1-2 timer (hvor han for det meste løber løs)
    Aften ca 10min

    Derudover går han til træning 3 gange om ugen

    Og vi bor i lejlighed

    Han er australsk terrier - "brugsanvisningen" siger 3x20 min... den holder ingen steder...


  • #23   5. okt 2013 Som regel en tur og så træning. Har border collie og tæppetisser.

  • #24   5. okt 2013 Vi går mange ture, fordi vi bor i lejlighed uden have. Derfor går vi faste ture + ture når vi skal ud af døren (vi har Japansk Spids)..

    Vi går i hvertfald:
    - Morgentur
    - (oftest middagstur, hvis jeg har mellemtime fra UNI eller er tidligt hjemme)
    - Eftermiddagstur
    - Aftensmadstur
    - Nattur

    Så går vi i øvrigt tur når jeg har én ledig stund + vi går til agility én gang om ugen og ringtræning én gang om ugen så der er han ude og blive rørt. I weekenderne er vi tit hos mine forældre, så der er have og Kioko er ude heeeeeele tiden smiley


  • #25   5. okt 2013 Vores cavalier får en morgentur på 25-35 min
    I løbet af dagen får hun 2 ture på 20-60 min (normalt er den ene kort og den anden lang eller begge på en halv times tid)
    Inden sengetid er hun lige ude 5 min for at tisse
    Hvis vi begge kommer sent hjem bliver det kun til 1 tur i løbet af dagen på 1 - 1 1/2 time. Hvis der er heldags regn er turene betydlig kortere, da Freya hader regn og leger æsel.
    Jeg går til træning med hende 2 gange om ugen og træner desuden med hende hver morgen samt nogle aftener.
    Vi bor i lejlighed med en lille have til.


  • #26   5. okt 2013 Vi går 2 faste ture. En morgentur med masser af leg og friløb. Som regl også lidt træning af f.eks felt og lydighed + en aftentur som er 100% i snor.

    Midt på dagen tager vi som regl til træning et par timer eller 5, hvis ikke vi gør det går vi en lang tur gerne i hundeskoven.

    I løbet af dagen har de fri adgang til haven. Vi starter og slutter dagen med godbids søg i hundehaven (500 kvm.). I løbet af dagen laver vi gerne lidt klikkertræning eller aktiveringslegetøj (hundespil m.m)

    Vi har en grå schæfer, en hvid schæfer, en springer spaniel og en dobermann/schæfer blanding.


  • #27   5. okt 2013 Vi har have, den bliver brugt om morgenen, hvis hun gider. Jeg går mindst en time med hende om eftermiddagen, altid steder hvor hun løber fri og kan snuse. Om aftenen kommer hun ud en halv time, på en lille tur med rigtig meget leg og løb. Så er hun træt til om natten smiley det er en leonberger....

  • #28   5. okt 2013 Jeg har en aktiv 5 1/2 mdr's dværgschnazer tæve smiley

    Om morgenen går vi en halv-hel time - afhænger af hvor længe, hun skal være alene om dagen.
    Hvis jeg har tid/er hjemme, går vi igen sen formiddag - ca.60 min
    Ellers sen eftermiddag/aften, hvis ikke vi har været på formiddagstur er den her tur fra 1-1,5 time.
    Aftenturen er fra 15-30 min. Hverken jeg eller hunden nyder den her tur, da vi begge som regel har ligget og hygget i sofaen og sådan - ikke motiverede til kulde, mørke og blæst smiley

    Jeg bor i lejlighed.

    EDIT: Vi går til ringtræning én gang om ugen og alm. unghundetræning to gange, så de her dage får hun ikke nogen lange ture.


  • #31   5. okt 2013 1 god lang tur, enten i skov, hundeskov, eller på strand med frit løb.
    derudover ofte en mindre tur med den store, for at træne lidt intensivt med ham uden de to små rotter.
    vi har masser af udenomsplads, så de har fri adgang til at farte rundt som de vil i hverdagen.
    2 Cairn terrrier og en Irsk Ulvehund


  • #32   5. okt 2013 Jeg har en chihuahua på 9 mdr.

    Vi går en lang tur hver dag på ca. 1 time afhængig af hvor længe lucky vil rende rundt på boldbanen til sidst og lege.
    Han kan ikke gå løs, men har altid en flexi line på 8 meter på, så han kan få brændt sit krudt af.

    og så har han tisseture/små turer på alt fra 2-20 min, og det er meget afhængigt af hvor tit han selv vil ud, og om vi er hjemme hele dagen.

    vi har ingen have.


  • #36   5. okt 2013 Det ser ud til at træning også hører under gåture i denne tråd *GG*



  • #37   5. okt 2013 End til vider går jeg to ture planen er at jeg skal gå minimum 3 ture og gerne 4
    Ud over det har jeg en lille have hun kan bruge alt det kun vil
    De to gå ture variere alt i mellem 15 til en halv time
    Maggie er en 15 ugers chihuahua hvalp


  • #38   5. okt 2013 På en normal dag (dvs uden jægere eller fyrværkeri), går vi 2-3 ture om dagen.

    Om morgenen/formiddagen går vi 1 1/2 - 2 timer (nogle gange længere)
    Om eftermiddagen i 1/2 time
    Om aftenen 1/2 time

    Hvis formiddagsturen har været på 2-3 timer, så springer vi en eller begge de mindre ture over.
    Haven er på 7000 kvm, som er indhegnet og den bruger vi også en del.

    Dansk svensk Gårdhund på 5 år.



  • #39   5. okt 2013 Jeg går 5 km. hver morgen, hvor tøserne (Yorkshire Terriere) er løse.
    Det tager ca. 1 time.
    Om eftermiddagen går vi 15-30 min.
    Hvis de har været alene hjemme om aftenen, så går vi også aften/nattetur ellers ikke.
    Derudover kan de gå ind og ud som det passer dem.


  • #40   5. okt 2013 Det er lidt forskelligt herhjemme, afhængigt af hvad der er på programmet, men de får ture hvor de på noget af ruten spæner frit rundt og får løbet igennem hver dag. De har også adgang til indhegnet have hele dagen.
    De dage vi skal afsted til træning og konkurrence, får de som regel kun 1 tur.


  • #41   5. okt 2013 Har en sheltie på 6 mdr.

    Går mellem 1 og 3 ture dagligt. Kommer an på hvilken dag og hvad humør jeg er i, Har have pt, så de dage hvor han kun får 1 tur er den på min. 1½ time og steder hvor han kan få lov at løbe frit, så han får brugt sin lille krops smiley


  • #43   5. okt 2013 Jeg henviser mere til alle dem, der også skriver hvad de ELLERS bedriver ud over gåturene smiley

    Ikke noget vigtigt, det var bare en pudsig konstatering.

    (Vores hunde bliver ikke trænet på turen, vi bruger tonsvis af tid på træning ud over, så der har de (næsten) fri) (og når jeg skriver vi, så mener jeg min mand, jeg kigger på og er klog på sidelinjen smiley ))


  • #44   5. okt 2013 2 Petit Basset Griffon og 2 broholmere.

    Min. 2 ture dagligt, nogle gange opdelt i hold alt efter antal mennesker. Eftermiddag ca 30 minutter, længere aftentur. Broholmerne går til ringtræning 1 gang ugentligt og lydighed 1 gang ugentligt.

    Have til fri afbenyttelse og længere ture i weekenden, hvis vi ikke er til hundearrangementer.


  • #45   5. okt 2013 Ingen dage er ens herhjemme. Så det kan jeg ikke svare dig på smiley

  • #46   5. okt 2013 Jooow Janni det skal du altså!! smiley

  • #47   5. okt 2013 Mellem 1 og 3 ture, og de varierer mellem 15 min og 1 time ca.
    Vi har have.
    Der løbes frit uden snor på grønne områder med godt overblik.

    Nogle gange i hundeskov, andre gange hundeleg med nogle vi kender.


  • #48   5. okt 2013 Hehe!

    Jamen det ER virkelig forskelligt. Nogle dage går vi en tur. Andre dage 3. Nogle dage er de kun i haven, men så er de der os en hel dag.
    Nogle dage kører de med i bilen og så finder vi et sted hvor de kan løbe løs. Osv. smiley


  • #49   5. okt 2013 Seee du kunne jo godt svare smiley smiley

  • #50   5. okt 2013 Ja ja men ikke så præcist jo smiley

  • #51   5. okt 2013 Nej nej men det er godt nok til mig smiley

  • #52   5. okt 2013 Herligt smiley

  • #53   5. okt 2013 Når jeg passer Louis i en uge så går jeg på faste tidspunkter.
    om morgen i hverdagene der klokken 7:40 går vi over til skolen det tager 10 min og så går min mor med ham i mosen i 30 min
    Så kommer han ikke ud før den bliver 13:45 og der kommer jeg hjem og går 30 min så klokken 16:00 går jeg med ham i en time.
    Så for han mad 18:30 og så 19:00 ud igen i 30-60 min og så klokken 21:30 ud igen i 10 min.
    Men i weekenderne er han ude 2-6 timer alt efter vejret


  • #54   5. okt 2013 Glemte at sige at han er en Shih tzu

  • #56   7. okt 2013 Dobermann og Irsk Terrier:
    Morgen: 1-1½ time
    Eftermiddag: ca. 2 timer incl træning. Dog kun 45 min - 1 time gårtur, de aftener vi skal til træning.
    Vi har STOR have hvor de kan få sprintet igennem. De har ikke adgang til den når de er alene hjemme, da naboerne nok hurtigt ville blive trætte af at høre på to stk vagtsomme gø-apperater smiley
    I week-ender får de ofte kun 1 tur, men den er så tilgengæld også temmelig lang 9-12 km og så er de med os i haven hele dagen.


  • #57   7. okt 2013 1-3 ture på en dag. omkring ialt 1,30 time smiley Enten tre korte ture eller en lang, som også foregår forskellige steder smiley
    Korthåret gravhund


  • #58   8. okt 2013 2 ture pr. dag, for det meste. Det kan dog variere. smiley Den ene tur er på omkring 4-5 km, og den anden er det meget forskelligt ved. Det kan være alt fra 20-60 min.

  • #60   8. okt 2013 Bull Terrier

    Har ærligt talt ingen faste rutiner, hvad det angår. Det varierer fra dag til dag, fra weekend til weekend - og fra ferie til ferie..

    Nogle dage kun korte gåture, andre dage mange timers ture..
    Nogle dage én lang, andre dage mange korte.

    Er vi hjemme i lejligheden er hun dog som minimum på fire tisseture, da vi ikke har have.
    Vi har en kolonihave, hvor vi er meget om sommeren - så igen der er der skiftende forhold i forhold til gåtur. Når vi er der, er vi ikke på nær så mange små tisseture, men går tilgengæld nogle andre ture, end vi gør hjemme.

    Summa summarum: Ingen tommelfingerregel.


  • #61   8. okt 2013 Mange tak til jer alle sammen, fordi i ville være med. Og give mig, og alle andre et indblik i jeres hverdag, med jeres hunde smiley

  • #66   10. okt 2013 Haha tak for opkast-delen, det er vi andre meget glade for smiley

  • #67   10. okt 2013 Det kan altid bruges! smiley

  • #68   10. okt 2013 2 små blandinger, på henholdsvis 5 og 2 år. Vores dage er ikke skemalagt, så nogle dage er det 5 ture, andre kun 1. De har hundelem med adgang til haven.

    Skal vi til træning eller andet går vi sjældent tur. Kun som opvarmning / nedkøling.

    Nogle dage går vi ikke tur, men træner istedet. Enten i haven, indenfor eller kører et sted hen og træner.


  • #69   10. okt 2013 Berner sennen.

    Aftenturen er fast 3/4 - 1 time, derudover varierer det meget alt efter om jeg arbejder hjemme eller i Kbh.

    Typisk tager vi på stranden et par gange om ugen, i (hunde)skoven også et par gange om ugen og så går vi tur "i byen" når jeg kører op og handler, så de lige ser lidt andet end vores daglige landlige omgivelser.

    Og ellers huserer de i vores rimelig store og ret hundehærgede have i løbet af dagen.


Kommentér på:
Hvor mange ture går du om dagen med din hund?

Annonce